PerLawAnaN FuTsAL TaMaN SeRi BaYaN

Assalamualaikum..

semalam Ahad, aku ada join jgk pertandingan futsal anjuran rukun tetangga Taman Seri Bayan kat umah aku sewa ni. Boleh la jgk rapatkan silaturahim dgn penduduk2. Abang sebelah umah ni yg bg borang kat umah kitorg, minta wakil utk lorong SB1. pertandingan ni lawan tiap2 lorong di Taman Seri Bayan ni. Jadi kiranya tiap2 lorong ada satu wakil je la. wakil lorong aku majoritinya diwakili ahli2 umah aku. campur dgn abg tu selaku pengurus dgn sorg adik utk penuhi syarat mesti ada seorg yg bawah 18 thn. Sampai je kat gelanggang futsal Kementerian Belia dan Sukan (KBS) ayer keroh, dah rasa team kitorg sedikit terpsyko dgn penampilan team2 yg bertanding. Nampak hebat2. Tak kisah la, objektif kitorg just nk suka2 je. untuk perlawanan yg pertama, dgn jayanya kitorg menang tipis, 2-1. hehe kira ok la tu. tp yg tak bestnya utk perlawanan ke 2 kena belasah. dgn budak2 plak tu. 7-0. huhu.. down giler. Tp tkpe, ada peluang lg nk menang, br kalah sekali. pastu perlawanan ke 3 kitorg menang jgk 2-1. dgn jaring hasil tanduk sikit je. Bila kwn aku yg jadi keeper tu lontarkan bola, just toch ckit je masuk gol. huhu.. tak puas ati team yg kalah tu.
Sebelum2 ni aku biasa main bese2 je futsal, tp kali ni rasa gerun lak, sbb tgk ref dia tu mcm ada pentauliahan je.. huhu.. tak sangka kitorg juara kumpulan. Berjaya pergi semi final. Jumpa dgn team yg sorg tu staf kat utem. hehe.. menang jgk beb.. 3-2. so maksudnya kitorg mara ke final bertemu dgn team yg kalahkan kitorg 7-0 di peringkat kumpulan tu. Mmg underdog la kitorg. Tp tkpe, mula2 diorg score jadikan kedudukan 1-0, pastu barulah diorg score jgk lg 1 menjadikan 2-0. hehe.. abeh la team aku.. tp pastu kitorg bangkit, score sebijik. jadi 2-1, pastu kena lg 3-1. second half si fadhlin ni dah jd cam gila lak, kemain ganas lg dia asyik shoot je kat gol lwn smpi leh jd 3-3. abes masa still terikat 3-3. so, terpaksa dilanjutkan ke penalti la. nasib kitorg baik, jd juara la kitorg.. huhu..
dapat la hamper dgn wang tunai RM120.00, malam tu kitorg terus wat champion party.. huhu.. kenduri la sikit2 kesyukuran. ;-). Alhamdulillah....

sebahagian dr makanan semalam

Comments (0)

Post a Comment