AkU DaN SeJaRaH

Assalamualaikum...

Ujan lg malam nih.. Rahmat.. 2 kali ujan lebat, 2 kali jugak aku kuyup.. huhu.. berkenan tul ujan tu kat aku. Mula2 ingt nk kuar makan je. kat Krubung tu.. Nasi Ayam Singapore. Banyak giler nasi dia letak. Buleh kenyang la klu mkn. Puas ati la kiranya. Dengan harga yg berpatutan. So, pada bebudak UTeM, cubalah nasi Ayam Singapore kat Krubung tu. Jalan ke arah Cheng, tepi jalan je..
Tgh2 wat keje ni teringat lak sejarah dulu2. Start bergelarnya K-own di zaman tadika lg, ingt lg time tu Wan, rakan setadika tny nama aku. aku pun gtau la siap dgn nama penuh lg. ntah dari mana datangnya ilham dia. sesuka je ckp nk pggl aku k-own. senang, pendek je. Pastu terus melekat smpai aku ensem muda belia skrg nih.. heh2...
Zaman tadika aku dulu penuh onak dan duri, aku mcm2 penyakit ada. Sampai satu tahap, tak buleh pg tadika sbb jd apa ntah kat kaki smpi tak buleh jalan. Siap mengesot ja aku klu nk bgerak.. (ntah paham ke tak mengesot tu). Separuh sem jugak la aku tak pi tadika (erk.. tadika kira sem jgk ke?) pas pi balik, kemain meriah lg aku disambut.. glemer gak aku kat tadika lg dah terserlah.. heh2..
Pastu masuk darjah 1 kat sek ren keb Jeniang. Aku masuk kelas 1 Chempaka.. huhu.. tak rock tul nama kelas. Sejarah sek rendah ni tak menunjukkan keheroan aku lg.. (macam skrg hero je.. heh2)
Tapi dalam dok slow2 pun still lg score UPSR. Dasat tol, cmna leh aku jwb sehebat tu ntah.. kombang lubang idong cekgu aku. Walaupun mula2 aku diorg tak pandang pun.
Pastu aku masuk sek men keb Tunku Sulong. Kat sini pun aku lama jgk. abis PPMR pun still lg dok situ. Kwn2 segroup sestadi dah berpindah ke sek teknik. Tp takpa, no prob.. aku ok je (padahal dah down giler) apsal aku tolak twrn sek teknik tu.. huhu.. 1st exam aku kantoi giler. Failed fizik. Cekgu Saripah merangkap cekgi pizik pggl aku. Tny aku apa masalah.. aku jwb je ntah.. mmg teruk kot aku.. Last2 dia ckp sbb tkde kwn yek.. Huhu.. dia tau lak.. dasat tul, mana dia tau ntah. Padahal lum pernah ajar aku pun. Dia dah siap kaji lak sal aku. Tp aku berjaya jgk la mengharungi SPM tu tanpa ada subjek yg tercicir dr sijil. heh2..
Abeh je SPM, aku keje kejap. sementara tunggu nk smbg blaja lik. Tp tkde mana2 yg pggl aku pi smbg pun.. huhu.. teruk tul.. tunggu punya tunggu, last2 ada la jgk yg pggl. Politeknik Sultan Azlan Shah, pada masa tu masih lg Politeknik Tanjung Malim. Buleh la dari tkdak yg pggl. Aku dapat kos mekatronik. Masa mula2 dpt tu aku pun tktau kat mana tjg malim. kwn2 dok gelak ckp hulu.. huhu.. mmg la hulu.. hujung Perak dah, aku siap pg makan roti canai kat selangor dgn kwn aku, pastu balik plak perak p kls. heh2..
Abeh je wat dip kat Poli, aku keja jgk kejap. Sepanjang byk2 pengalaman keja aku, kat sini yg paling best. Tkde pressure pun. keja srnk, kebajikan terjaga. tp kejap je, pastu aku smbg lik kat UTeMku cemerlang, gemilang, terbilang ni.. (yola tu). Pas abeh ni ingt takmau stdy dah kot. Nak keja lak. Wat aset. Skrg ni dok wat utang je byk. klu dah kaya nanti br pikir nak stdy lik kot. Sampai ke China.. ;-)
apa pun tahniah kepada Dato Lee Choong Wei sal menang All England tu.. (tetiba masuk sukan lak huhu..) ok.. wslm.. chow..

Comments (0)

Post a Comment