AhLan Wa SahLan Ya RaMadhaN




Assalamualaikum..

Alhamdulillah, esok insyaAllah semua umat Islam di Malaysian akan menyambut Ramadhan 1431 Hijrah. Semoga Ramadhan tahun ni membawa berkat dan pengampunan utk kita semua..


Sebelum ni dah 3 hari aku start wat part time kat Radix Fried Chicken (RFC) dekat MYDIN MITC. Alhamdulillah, walaupun gaji tak lumayan mana, harap ianyanya adalah berkat dari rezeki Allah.. Kat sini semua pekerja adalah Islam dan semua makanan adalah dijamin halal..

Tapi yg sedihnya, hari ketiga wat part time, aku telah alami kecederaan.. huk2, cmne ntah, manager suruh wat coffee utk topup dalam balang air, time nk buka plastik coffee tu terhiris jari sendiri. Darah jgn ckp la.. begitu pantas mengalir keluar.. kebetulan pisau tu diorang bari asah, mmg tajam kaw2 pny. terbelah la jari telunjuk kiri aku.. huhu.. pedih beb.. mgkin sbb lewat solat asar la tu kot sbb diorg kejar aku wat keje walaupun ada niat nk pg solat pas tu.

Apa nak buat, benda dah jadi. Balut je luka tu pastu terus break dgn solat then smbg keje lik. yg bestnya tu, time aku pg cuci luka sorg2 kat toilet MYDIN, org ramai lak time tu. Semua tengok je aku dgn darah2 tu. Wat taktau je la. Dah tk boleh sorok, nk wat cmne. Tapi time nak balut tu yg ssh lik. sorg2 wat mcm tak boleh je. ast2 pggl je brader sorg kat toilet tu minta dia balutkan.. huhu.. tengkiu bro. semoga Allah membalas jasa kamu. Apa pun aku nak cakap disini, berhati2lah ketika menggunakan barang2 yg tajam, Lagi satu, Selamat menunaikan ibadah puasa pada tahun ni. "Rugilah sesiapa yg mendapati Ramadhan tetapi tidak mendapat keampunan darinya.

Wassalam..


Comments (0)

Post a Comment